.
• Handle full set of outbound cargo procedures and activities |
• Liaise with different internal departments for transportation arrangement |
• Provide daily operations support to key accounts |
• Prepare operation KPI/Data analysis, reports and presentation for the managers and the senior management |
• Assist the managers to review and streamline business processes, and develop internal control requirements/KPIs |
• Assist the managers in setting up operation procedures and meet the department KPIs for the business projects |
• Perform ad-hoc duties or projects as assigned, business trip to China occasionally |
• High diploma holder or above, preferably major in Supply Chain / Logistics / Transportation Management |
• Minimum 2 years of relevant work experience |
• Good knowledge in airfreight forwarding or courier business |
• Proactive, strong problem-solving and communication skills |
• Good command of both written and spoken English and Chinese |
• Proficiency in Microsoft application including Word, Excel, Powerpoint |
• Candidate with less work experience will be considered as Operations Officer, immediate available is preferred |
Wir stehen für „Trust, „Ease of use“ und „Friendliness“.
Diese Werte bestimmen unser tägliches Denken und Handeln.
Bei Asendia erwartet Dich ein internationales und spannendes Arbeitsumfeld mit kurzen Entscheidungswegen. Wir pflegen eine offene Unternehmenskultur und freuen uns, wenn Du dich und Deine Ideen aktiv einbringst. Neben einem attraktiven Gehalt bieten wir Trainings, Coaching on the Job, sowie weitere Benefits. Eine individuelle Einarbeitung ist uns genauso wichtig wie die hohe Verlässlichkeit im Team.
Dann freuen wir uns auf deine aussagekräftige Bewerbung vorzugsweise per E-Mail an:
recruitment.hk@asendia.comBei Rückfragen wende dich bitte an:
© 2023 Asendia Management SAS